عشق




عشق عشق می آفریند زندگی عشق می بخشد زندگی رنج  به همراه دارد رنج دل شوره

 به  می افریند دل شوره جرئت می بخشد جرئت اعتماد به نفس به همراه دارد  اعتماد
 
به نفس امید می بخشد امید زندگی می بخشد زندگی عشق می افریند عشق عشق می
 
افریند
               Click to view full size image

ساده است نوازش سگی ولگرد شاهد ان بودن که چگونه زیر گلتک می رود وگفتن که

سگ من نبود
 
ساده است ستایش گلی و چیدنشواز یاد بردنش که گلدان را اب باید داد 

ساده است بهره بردناز انسانی دوست داشتنش بی احساس عشقی او را به فراموش
نهادن 

که او را نمی شناسمش

ساده است لغزش های  خود را شناختن با دیگران زیستن به خساب ایشان گفتن که من

اینچنین اینم

ساده است که چگونه می زی

باری زیستن سخت ساده است و پیچیده نیز هم



Click to view full size image
 
           

برای  یک  دستمال 

 

یک  شب  دستمال  او پیش  من  ماند. موقعی که  رفتم  بخوابم ، با من  به

رخت خواب  آمد; و وقتی که  خواستم  به خاطرش  گریه  کنم ، زیر چشم ام  قرار

گرفت

 

خیلی  وقت  از آن  روزگار گذشته  است...

دستمال ، اشک  مرا با آن که  فراوان  و بی مقدار است ، هم چنان  در خویش

حفظ کرده  است . - اما او، همان  نخستین  روزها، عشق  مرا با آن که  پربهاست

و به  هر کس  نمی رسد، سرسری  گرفت  و پا بر سر دل ام  نهاد!

 

افسوس  که  او با همه ی  خوش گلی  بی مقدارتر از یک  دستمال  کوچک

ابریشمی  بود، و به  عشق  بزرگ  من  ارزش  چند قطره  اشک  را نداد




فریاد عاصی آذرخش

از من خواستید بمناسبت سالشمار مرگ احمد شاملو « شاعر ملی » چند سطری قلمی
 
کنم . این کار حساس است و بنا بر دلایلی از کوه کندن سخت تر ؛ اولا بنده نمی توانم
 
صرفا به دلیل ارتباط ِ هسته ای ! با شاعر معاصر ، به ارسال پیام مبادرت ورزم و

ترجیح می دهم این کار را به دلیل موجه تری از « بهانه ی دانه بندی » به انجام

برسانم .

این مسئولیت را باید به کانون های سیاسی و توده جمع کن واگذاشت . ضمنا بنده به
 
هیچ وجه احمد شاملو را شاعر ملی نمی شناسم و این عنوان ِ ( شاملوستیز ) را نقطه
 
ی ننگ همان کانون های سیاسی ورشکسته می دانم . شاملویی که من می شناسم و می
 
شناختم ملی نبود که هیچ ، جهانی هم نبود ! احمد شاملو به دنبال جهانی بود که با شعر
 
و آزادی پیوند خورده باشد . جهانی که در فاتیزی ِ آرزوهایی بزرگ و دنیای خواب ها
 
و پیله ی عشقی بسته باقی می ماند .


 شلنگ انداز و رقص کنان


در فرصتی میان ستاره گان


 زیرا جهان از تنفس ِ چارواج به هم امده است . آفرینه ای که نواله ی ناگزیر را گردن

کج نکند شایسته ی کدام خداست جز شرافت ِ کیهانی . زمین زمانی آن سیاره ی مقدس

خواهد شد که انسان آن را ترک ِ فارس ِ آفریقایی ِ آمریکایی ِ سیاه پوست ِ سرخپوست ِ
 
ایرانی ِ انیرانی شود . انسان ، انسان غزل شود .


 اما

دریغا انسان شدن

و انسان بودن

که تناوری ِ محض ِ وظیفه است


گر بر شانه هایت بنشانی اش و گرد ِ حباب ِ خالی ِ خاک بگردانی اش ... همه ی اینها

آری اما شعر سندیت ِ یک نیاز ویک اعتراض محض است و احمد شاملو از نظر من

صدای بلند اعتراض به ارجمندی و حرمت پایمال شده ی انسان و پرنده و برگی کوچک
 
است و چمنی سبز که لگدمال می شود . شیون جنگل شادابی که بریده می شود ، فریاد
 
عاصی آذرخش ، فریاد نیاز محض به آزادی و همه به استناد ِ اعجازی که به میراث

نهاد و به همین دلیل است که در غیاب خویش ادامه می یابد . و آنچه می ماند صدای آب
 
و آدم و آفتاب و بنفشه ی کوهی ست . در عصر اضطراب های بزرگ .

  


نظرات 6 + ارسال نظر
مـــا 2 تــــایی (آرش)ا یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 04:58 ب.ظ http://ma2tai.mihanblog.com

سلام... نه تنها عشق همه این کارها رو میکنه، خیلی کارهای دیگه ای هم میکنه که نمیشه به زبون اورد....یه جورایی فراتر از زبان هستش... خوشحال شدم با وبلاگتون آشنا شدم

شما دو تائی بابا خیلی باحالین
ای ول وبلاگتونم مثل خودتونه

[ بدون نام ] سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 04:00 ب.ظ http://http:/

وبلاگ خوبی داشتین که خوبتر هم شده
خوشحال شدم
موفق باشید

سلام منونم که به وبلاگم سر زدین ولی نشد که اسمتون بگین ؟ولی من شمارو فکر کنم شناختم چرا .........

نگین چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 09:08 ب.ظ http://delaram62.blogsky.com

سلام نوشته های قشنگیه

شیوا چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 09:18 ب.ظ http://withu4everwestlife.blogfa.com

سلام.خیلی قشنگ نوشته بودی.واقعا لذت بردم.موفق باشی.

محمد پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:17 ق.ظ http://lvlohammad.blogsky.com

سلام
هادی جان وبلاگ را دیدم مثل خودت وبلاگت هم توپ شده خیلی عالی موفق باشی دوستدار شما محمد

سارا دوشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 08:21 ب.ظ

سلام من شمارو نمیشناسم ولی باید بگم وب لاگت عالیه یعنی واقعا مشکی رنگ عشقه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد